Palautuskäytäntö – Laserilla N Lahja
Viimeksi päivitetty: [1.12.2025]
Laserilla N Lahja -verkkokaupassa tarjoamme harkiten valittuja, pitkäikäisiä lahjatuotteita, jotka viimeistelemme lasermerkkaamalla. Jokainen tilaus käsitellään huolellisesti, ja haluamme varmistaa, että olet kokonaisuudessaan tyytyväinen ostokokemukseesi.
Alla kerromme palautuskäytäntömme kuluttajille ja yritysasiakkaille.
1. Peruuttamisoikeus ja palautukset (kuluttaja-asiakkaat)
1.1. Personoidut tuotteet (ei palautusoikeutta)
Koska suurin osa tuotteistamme tehdään asiakkaan pyynnöstä personoituina (esim. nimi, päivämäärä, viesti tai muu yksilöllinen lasermerkkaus), näillä tuotteilla ei ole peruuttamis- tai palautusoikeutta Kuluttajansuojalain 6:16 § mukaisesti.
Tämä koskee esimerkiksi:
- lasermerkittyjä laseja
- lahjatuotteita, joihin on kaiverrettu nimi, logo tai muu yksilöllinen sisältö
- yrityksille valmistettuja räätälöityjä erikoistuotteita
Personoimaton versio tuotteesta ei ole enää palautuskelpoinen, kun siihen on lisätty kaiverrus tai muu yksilöllinen muutos.
1.2. Palautusoikeus ei-personoiduille tuotteille
Jos tuote ei ole personoitu, kuluttaja-asiakkaalla on 14 päivän peruuttamisoikeus tuotteen vastaanottamisesta.
Tuotteen tulee olla:
- käyttämätön
- alkuperäisessä pakkauksessa
- myyntikuntoinen
Palautuksen postikulut maksaa asiakas, ellei kyseessä ole virheellinen tai vahingoittunut tuote.
1.3. Palautuksen käsittely
Kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautuksen, hyvitys maksetaan samalle maksutavalle 7–14 arkipäivän sisällä.
2. Tuotevirheet, reklamaatiot ja kuljetusvauriot
2.1. Viallinen tuote
Jos tuotteessa on virhe, teemme aina uuden tuotteen tai hyvitämme alkuperäisen tuotteen. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme viimeistään 7 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.
2.2. Kuljetusvaurio
Jos pakkaus tai tuote on vaurioitunut toimituksessa:
- Ota kuvat paketista ja vauriosta
- Säästä pakkaus
- Ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluun
Huolehdimme asian selvityksestä kuljetusyhtiön kanssa.
3. Yritysasiakkaat (B2B)
Yritysasiakkailla ei ole kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta.
B2B-tilauksissa:
- Palautuksia ei hyväksytä ilman erillistä sopimusta
- Personoidut tuotteet eivät ole palautettavissa
- Reklamaatiot käsitellään tapauskohtaisesti
- Tarjoukseen, tilausvahvistukseen tai piirustukseen hyväksytty tuotanto on sitova
4. Miten teen palautuksen tai reklamaation?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme:
📧laser@laserilla.fi
📞 [+358505173000]
Ilmoita viestissäsi:
- tilausnumero
- asiakkaan nimi
- palautettava tuote
- selkeä kuvaus tilanteesta
- liitä kuvat, jos kyseessä virhe tai kuljetusvaurio
5. Palautusosoite
Laserilla N Lahja / Laserilla Oy
Sullituntie 5
14700 Hauho
Finland
6. Muut ehdot
Pidätämme oikeuden päivittää palautuskäytäntöä. Voimassa oleva versio on aina julkaistu verkkosivuillamme.


